Ny tur

Albanien – På cykel fra Ohrid søen til Det Joniske Hav

8 dages cykelekspedition med følgebil i det sydlige Albanien gennem landbrug og skovklædte bjerge til kysten, hvor græske Korfu dominerer udsigten over havet.

Se afgange
Rejsen kort Dagsprogram Praktisk info Pakkeliste

Rejsen kort

Albanien er et af de lande i Europa, som har gennemgået den hurtigste forandring siden kommunismens fald i 1991. I hovedstaden Tirana og andre store byer summer en rastløs energi, mens udviklingen ude på landet i de små, søvnige landsbyer foregår i et langt mere adstadigt tempo. Tag med Topas og oplev et folk, som utålmodigt venter på at blive lukket ind i EU.

På denne cykelferie i det sydlige Albanien befinder du dig primært langt fra de moderne storbyer. Cykelturene tager dig ad små veje, hvor du sammen med køer, hestevogne og gamle røde IMT-traktorer deles om pladsen på den udtjente asfalt. Landskaberne består af grønne marker med fåreflokke og skovklædte bjerge, der fra tid til anden afbrydes af små landsbyer med slidte huse.

Gammel og ny albansk kultur møder du i byerne. I Gjirokastra dominerer den osmannisk/tyrkiske byggestil med bazarer, moskeer og brolagte gader. Kontrasten rammer for alvor den sidste dag i Tirana. Her møder du en moderne, travl og dynamisk by, hvor cafélivet, sidste mode og smarte barer i dag præger gadebilledet.

VENLIGST BEMÆRK: Den første sæson af turen, ref. ALBT1901+1902 er pionérture.

Glæd dig til

  • Seks dage på cykel gennem det sydlige, jordnære Albanien
  • Overnatning ved Ohrid søen hvor cykelturen starter
  • Overnatning på det fredfyldte landbrug, Farma Sotira, midt i uberørt natur
  • Osmannisk arkitektur i verdensklasse i Gjirokastra
  • Afslapning i Benjas turkise og helbredende varme kilder
  • Kystbyen Saranda med 300 solskinsdage om året
  • Buthrotum – en arkæologisk perle fra romertiden midt i smuk natur
  • Afslutning i Tirana – Albaniens pulserende hovedstad

Cykelferie med Topas

En cykelferie med Topas er for alle. Læs mere om de forskellige typer af cykelferier vi tilbyder og hvad en cykelferie med Topas går ud på.

Program

Dag 1. Ankomst til Albanien og transfer til Pogradec
Fra Tirana kører vi til byen Pogradec ved Ohrid søen, hvor vi bliver indkvarteret på vores hotel. Allerede nu får vi et indtryk af et land, hvor gammelt og nyt, rigt og fattigt er blandet sammen.

Dag 2. På cykel fra Pogradec til Korca – landbrug og landsbyer
På cykel oplever vi den store Ohrid sø, hårnålesving, landeveje, frodigt landbrugsland og landsbyer. På vej mod dagens mål, bazarbyen Korca, har vi en afstikker til en lokal biavler.

Dag 3. På cykel fra Korca til Farma Sotira – kirsebærplantager og ørredopdræt
Dagens cykeltur byder på et smukt landskab af kirsebærplantager, grønne marker og vild skov. Frokost i byen Erseke, før vi når landbruget Farma Sortira hvor vi overnatter.

Dag 4. På cykel fra Farma Sortira til Permet – Viosafloden og Benjas varme kilder
Vi cykler tæt på grænsen til Grækenland gennem et sydeuropæisk landskab med lave makiagtige, buske, bjerge, Viosafloden og vinmarker. Kort før byen Permet venter Benjas varme kilder.

Dag 5. På cykel fra Permet til Gjirokastra – Byrundtur i Gjirokastra
Vi krydser Viosafloden floden flere gange. Hen mod frokosttid ankommer vi til den hyggelige by Gjirokastra, på UNESCOS liste p.ga. sine karakteristiske osmanniske huse og en gammel bydel, hvor vores hotel ligger.

Dag 6. På cykel fra Gjirokastra til Saranda – Kyst, hav og romerske ruiner
Cykelturen tager os først mod Muzine passet i 580 m ad rigtig bjergvej. Senere i en dal nyder vi den pittoreske, naturlig pool ’Blue Eye’. Målet er byen Saranda ved det Joniske Hav og med udsigt til Korfu.

Dag 7. Transfer fra Sarande til Tirana – Langs den albanske riviera
Med bus kører vi mod Tirana gennemsmukt kuperet terræn, olivenlunde og solbrændte landsbyer. I Tirana indlogerer vi os nær Skenderbeg Square og går på opdagelse i en spændende og fremmedartet by.

Dag 8. Hjemrejse fra Albanien
Før afrejse er der muligvis tid til et museumsbesøg, en guidet rundtur eller til bare at drive rundt og indsnuse stemningen i Tiranas travle gader.

Se det detaljerede dagsprogram her

Prisen inkluderer

Grupperejse med Topas turleder, lokal guide og guidede cykelture
Flyrejse København - Tirana t/r
Al lokal bustransport og diverse transfers ifm. cykelekspeditionen
Alle overnatninger i delt dobbeltværelse
Måltider som beskrevet i dagsprogrammet
Cykelleje – seks dage
Følgebil (egen minibus), mekanikerassistance og fuld cykelsupport
Bidrag til rejsegarantifonden

Prisen inkluderer ikke

Lommepenge og udgifter til drikkevarer
Udgifter til ikke inkluderede måltider (beregn ca. DKK 80,- pr. aftensmåltid og DKK 50 pr. frokostmåltid)
Entré til museer og lignende
Evt. rejse- og afbestillingsforsikring
Tillæg for enkeltværelse (6 overnatninger) DKK 1.500

Værd at bemærke når du skal på denne rejse!

Læs mere på fanen Praktisk info om bl.a.:

  • Sværhedsgraden på rejsen
  • Cyklerne
  • Overnatning

Dagsprogram

Inkluderede måltider er på de enkelte dage markeret med M (morgenmad), F (frokost), A (aftensmad). Er måltider ikke inkluderet, markeres disse med -.

Dag 1. Ankomst til Albanien - Transfer fra Tirana til Pogradec

Vi flyver til Nene Teresa lufthavn i Tirana (opkaldt efter Mother Teresa). Lufthavnen ligger nord for byen og vi kører udenom centrum mod sydøst og byen Pogradec ved Ohrid søen. Køreturen tager ca. 2½ time og giver os et første indtryk af et land, hvor gammelt og nyt, rigt og fattigt er blandet sammen tilsyneladende ret tilfældigt.

Fremme ved Ohrid søen godt 150 kilometer senere, kan vi indlogere os på hotellet og tage et kig på cyklerne, der skal bringe os videre i morgen.

-/-/A

Dag 2. På cykel fra Pogradec til Korca – landbrug og landsbyer

Vi sætter os i sadlerne og sniger os gennem morgentrafikken i Pogradec og lægger derefter kursen sydpå. Fra den flade slette ved søen passerer vi den første stigning, hvor vi har udsigt tilbage over den blanke 350 kvadratkilometer store Ohrid sø, der strækker sig langt ind i Makedonien.

Vejen snor sig i hårnålesving op til det åbne land, hvor vi drejer fra den travle landevej og fortsætter ad en mindre bivej. Vi cykler gennem grønt og frodigt landbrugsland og passerer et par små søer, før der dukker landsbyer op i det fjerne. Vejbanen bærer præg af husdyrhold, så vi forsøger at undgå de største kokasser og hestepærer. Trafikken består mest af ældre traktorer med larmende motorer, men vi møder sandsynligvis også et par hestevogne på vej til eller fra nærmeste landsby, som tegn på at forandringerne ikke sker så hurtigt herude.

Vores landlige lille asfaltvej støder til den brede trafikerede hovedvej, som indikerer, at vi nærmer os byen Korca, som er vores mål. Vi stopper for frokost og laver herefter en lille afstikker til en lokal biavler, hvor vi smager hans forskellige slags honning og får et indblik i, hvordan albansk biavl foregår.

Fremme i Korca flytter vi ind på et smukt, gammelt hotel, der ligger lige ved den gamle bazar. Husene omkring bazaren er for nyligt blevet restaurerede og området er nu et hyggeligt butiks- og caféområde.

Dagens distance på cykel: Ca. 52 km / 6 timer / +750 højdemeter / – 575 højdemeter.

M/F/-

Dag 3. På cykel fra Korca til Farma Sotira – kirsebærplantager og ørredopdræt

Fra centrum af Korca cykler vi mod morgentrafikken, som mest er i retning ind mod byen, og fortsætter sydpå ad en jævn vej. Landskabet bliver bare smukkere og vi passerer kirsebærplantager og grønne marker, hvor bønderne arbejder hårdt. Snart begynder det at gå opad, men det er på en fin, ny vej og stigningen er jævn, så vi finder hurtigt rytmen. Den opdyrkede dal afløses af vild, lav skov og der er kun enkelte beboelser med opdyrkede grønne pletter. Vi holder pause i en lille restaurant, hvor man kan smage den lokale livgivende urtete.

Turen går videre gennem Mollas og vi når frem til Erseke – en lidt større by efter ca. 45 km. Her spiser vi frokost og hviler benene før vi giver os i kast med de sidste to af dagens tre længere opstigninger – nu i det helt skovklædte og meget kuperede landskab. En forfriskende nedkørsel bringer os frem til Farma Sortira.

Farma Sortira er et fungerende landbrug og mange af dyrene går løst rundt. Ved den lille restaurant er der et dambrug, hvor der opdrættes ørred. Vi overnatter i hytter med to værelser i hver og du kan sidde udenfor og nyde den frodige grønne dal til lyden af høns, geder og kalkuner.

Dagens distance: Ca. 67 km / 5:30 timer / +1.517 højdemeter / – 1.392 højdemeter

M/F/A

Dag 4. På cykel fra Farma Sortira til Permet – Viosafloden og Benjas varme kilder

Efter en stille morgen uden biltrafik, folk der haster på arbejde og byens larm, fortsætter vi på den smalle asfaltvej, som i går bragte os frem til Farma Sortira. Det går jævnt opad, så vi får rørt musklerne fra begyndelsen.

Der er ikke mange stigninger i løbet af dagen, men dem der er, ligger i begyndelsen og slutningen af ruten. I stedet for gårsdagens øde landskaber, ligger der nu flere små landsbyer spredt ud over bakkerne. Vi nærmer os Leskovik og omkring byen, dukker flere små vinmarker op. Fra Leskovik, der ligger temmelig højt, kan man over en kop kaffe se det solstegte landskab ned mod grænsen til Grækenland. Fra byen går det nedad 10-12 km. ad ny og bred vej til vi faktisk passerer tæt forbi den græske grænsepost. Vi drejer lidt mod nord og møder Viosafloden, som vi følger gennem en smuk dal med marker på flodbredden og høje bjerge på begge sider. Landskabet virker nu mere sydeuropæisk med lave makiagtige, stride buske på klipperne langs vejen. Vi følger flodens fald, men må fra tid til anden følge vejen op over klippeformationerne, der med jævne mellemrum rejser sig langs floden.

Omkring en halv time før Permet kan man vælge at lave en afstikker til op til de varme kilder ved Benja Thermal Baths. Her vil vi lade kroppen synke ned i det store bassin med helbredende varmt vand samt nyde synet af det turkise, sulfor-holdige vand fra den gamle middelalderbro. Fra kilderne er der ikke langt ind til Permet. Byen ligger på modsatte side af floden og er ikke stor, så man er lynhurtigt oppe på torvet i centrum. Her finder vi vores hotel, som for en gang skyld kan siges at have aner tilbage til gamle ”socialistiske” tider. Vi finder en god restaurant nær torvet til aftensmaden.

Dagens distance (med Benja Thermal Baths): Ca.80km / 7,5T timer / + 1.755 højdemeter / – 2.430 højdemeter.

M/F/-

Dag 5. På cykel fra Permet til Gjirokastra – Byrundtur til fods i UNESCO-bevarede Gjirokastra

Vi forlader Permet og fortsætter langs Viosafloden stadig jævnt nedad. Landskabet bliver nu mere tørt og vegetationen forholdsvis lav, så vi kan se langt fremad. Vi krydser floden flere gange og snor os udenom bjergformationerne mellem markerne ved flodbredden og kommer hurtigt fremad, selv i afslappet tempo.

Vi har i flere dage kørt på den fredelige vej SH75, men ca. 20 km. før Gjirokastra kommer vi ind på den mere befærdede SH4, der kommer nordfra. SH4 er bredere, belægningen bedre og der er en god bane til cykling på det meste af strækningen. Vi skifter Viosa ud med Drinosfloden og følger den gennem en langstrakt bred dal til byen Gjirokastra. Gjirokastra breder sig opad bjergsiden på højre side af floden og vi tager den lidt længere snoede vej op til den gamle bydel, hvor der er tiltrængt frokost. Det er her vi skal bo, så vi kan hurtigt checke ind på hotellet og gå ud i byen.

Gjirokastra er på UNESCOs liste for sin bevaring af de karakteristiske huse fra den osmanniske periode, som varede i næsten 500 år fra 1417 til 1913. Byen byder på mange og forskelligartede oplevelser og man kan starte med udsigten fra borgen øverst oppe i byen. Den gamle bydel på den stejle bjergside er sat i stand, så man går rundt i hyggelige gader med små butikker, caféer og restauranter. Et vue ud over byen med dens forvitrede mure på huse med utætte tegltage afslører dog, at ikke alle huse er i lige god stand. Den tidligere statsleder og diktator Enver Hoxha er født i Gjirokastra i 1908 af muslimske forældre og hans fødehjem er i dag lavet om til museum. Man fornemmer også byens multireligiøsitet bla. på muren til den gamle moske, hvor kristne har sat små sedler til minde om deres afdøde. Vi spiser til aften i Gjirokaster, der uden tvivl er en af Albaniens hyggeligste byer.

Dagens distance: Ca. 61 km / 4 timer / + 886 højdemeter / – 849 højdemeter.

M/F/-

Dag 6. På cykel fra Gjirokastra til Saranda – Kyst, hav og romerske ruiner

Vi er kommet til turens sidste dag på cykel og kører efter morgenmaden gennem den gamle bydel ned til landevejen og fortsætter ud af byen. Vi cykler igen på en fuldstændig jævn og bred vej gennem åben dal. Et bjerg skiller os fra det Joniske Hav og efter 15 flade kilometer, drejer vi skarpt til højre og begynder opkørslen mod Muzine passet i 580 m.o.h. Vi er på en rigtig bjergvej, der slynger sig opad på den åbne bjergside med en stigning på 5-6 % over de næste 4 km. En nedlagt tankstation, som er omdannet til bar, markerer toppen af passet og at nedkørslen begynder. Den svarer til opkørslen, bortset fra at her er skyggefuld skov.

Vel nede i dalen laver vi en afstikker på et par kilometer af en lille grusvej til en flod, hvor der er tid til kaffe i skyggen. En kort gåtur herfra bringer os til flodens udspring, hvor store mængder kildevand vælter op af undergrunden og fylder en yderst pittoresk, naturlig pool, som meget sigende går under navnet ’Blue Eye’. Man er velkommen til at tage sig en dukkert i det iskolde, glasklare vand – eller blot nyde synet af søens stærke blå farver, der sammen med frodig vegetation får det hele til at virke meget jungleagtigt og ’Ikke albansk’.

Tilbage på asfaltvejen, fortsætter vi mod Saranda og kommer hurtigt ud i åbent fladt terræn. Vi suser gennem byerne Bistrice og Mesopotam og kan fremme se Saranda på bakkedraget, som spærrer for udsynet til havet. Vores sidste strækning på cykel er en stejl stigning gennem forstæderne og en tilsvarende nedkørsel til havnen. Frokosten indtager vi nu med udsigt til den græske ø Korfu.

Eftermiddagen er på fri hånd. Saranda ligger ved en åben havbugt i det Joniske Hav i det centrale Middelhav så en dukkert efter cykelturen er oplagt. Et alternativ til at bade kunne være en tur til den gamle romerske by Buthrotum, hvor man har udgravet et amphiteater, villaer og templer fra en meget sofistikeret romersk handelsby. Ruinerne er nu et UNESCO-site og et af de vigtigste fortidsminder i Albanien.

Vi bor ved den lille fiskerihavn på Sarandas havnefront og aftensmaden nydes på en af byens gode fiskerestauranter.

Dagens distance: Ca. 58 km / 4 timer / + 1173 højdemeter / – 1468 højdemeter

M/F/-

Dag 7. Transfer fra Sarande til Tirana – Langs den albanske riviera

Vi starter tidligt for at kunne nå til Tirana hen på eftermiddagen. Selvom der kun er 280 km fra Sarana til Tirana, er vejen langs kysten meget tidskrævende. Terrænet er kuperet og vejen snor sig ind og ud mellem bjergene, hvor det er muligt, og op og ned, hvor det er nødvendigt. Landskabet er typisk for Middelhavet og vi passerer olivenlunde, vildnis hvor kun gederne kommer og solbrændte landsbyer, som ser ud til at befinde sig i en evig siesta. Efter vi passerer den moderne ferieby Vlore, bliver vejene bredere, fladere og frem for alt hurtigere, så vi har en fornemmelse af Tirana snart er indenfor rækkevidde.

I Tirana indlogerer vi os i centrum, ikke langt fra Skenderbeg Square, som er byens centrum. Efter vi hurtigt får rystet køreturen af os, går vi ud i byen og ser hvad den byder på af spændende, fremmedartede oplevelser.

Der er et stort udbud af restauranter i Tirana, så det er let at finde et hyggeligt sted til vores afskedsmiddag i Albanien.

M/F/-

Dag 8. Hjemrejse

Afhængigt af afrejsetidspunktet er der måske tid i Tirana til museumsbesøg, en guidet rundtur eller til bare at drive rundt og indsnuse stemningen, inden vi køres til lufthavnen.
M/-/-

Klik her for at komme retur til Rejsen kort

Praktisk info

Varighed og sværhedsgrad

8 dages tur, hvor cyklingen er sværhedsgrad 3. med stigninger af 3-6 km. længde i bjergrigt terræn.
Vi cykler mellem 50 og 70 km. om dagen. 

Hvad betyder sværhedsgraden?

Hvilken rejse passer bedst til mig? De fysiske krav til aktiviteterne på rejsen stiger i takt med sværhedsgraden. Bliv klogere her!

Aktiviteter

Denne cykelrejse har karakter af en ekspedition, hvor vi cykler fra A til B med skiftende overnatningssteder undervejs. Således får vi mulighed for at opleve et stort område af Albanien.

Generelt er vejene forbløffende gode at cykle på. Flere veje er nyasfalterede. Indimellem forsvinder asfalten dog uden varsel og der er huller og sten.

Læs mere om cykelferie med Topas

Cyklerne

SPORTSCYKLEL
Leje af sportscykler  (hybrid) er på denne tur inkluderet i prisen. De er af mærket Specialized Crosstrail eller tilsvarende med affjedret forgaffel og 24 udvendige gear. De passer godt til de skiftende underlag og er komfortable og robuste med hydrauliske skivebremser til dagsetaperne på 50-70 km.

MULIGHED FOR LEJE AF ELCYKEL
Udbuddet af cykler i Alnanien er ikke stort, men det er lykkedes os at skaffe max. to elcykler pr. afgang, som det er muligt at leje (tilkøb). Vil du være sikker på at kunne leje en elcykel til turen, anbefaler vi derfor, at du booker den i god tid hjemmefra. Der køres på en Giant Explore E+ STA 2016.

FØLGEBIL

På hele turen er der følgebil med 8 siddepladser, plads til bagage og trailer til cykler, der til enhver tid kan bruges til transport på ruten, hvis det ønskes. Transfer til og fra Tirana foregår med bus.

Overnatning

Der er en god variation i overnatningssteder på denne tur.

I byerne Pogradec, Korce, Permet, Gjirokaster, Saranda og Tirana overnattes i dobbeltværelser på 3-4* hoteller. Der er mulighed for enkeltværelse mod et tillæg angivet i afsnittet ’Prisen inkluderer ikke’.

Dag 3 overnattes i stemningsfyldte træhytter beliggende omkring det fungerende landbrug Farma Sotira. Hver hytte har to værelser (et med en dobbeltseng og et med to enkeltsenge) og der er fælles bad/toilet i hver hytte. Enkeltværelse er ikke muligt på denne overnatning!

Måltider

Inkluderede måltider er på de enkelte dage i dagsprogrammet markeret med M (morgenmad), F (frokost), A (aftensmad). Er måltider ikke inkluderet, markeres disse med -.

Flyrejsen og lokal transport

Vi oplyser gerne flytiderne på de enkelte afgange. Ring på tlf. 8689 3622 eller send os en mail på info@topas.dk. Flytiderne oplyses altid med forbehold, da der kan komme ændringer fra flyselskaberne.

Gode råd til din flyrejse

Her kan du bl.a. læse om dine muligheder for indenrigstilslutning, forlængelse af flyrejsen og bagageregler samt et godt tip til din håndbagage.

Klima

Dagstemperaturer i april/maj samt september/oktober ligger mellem 15-25 grader, nattemperaturer ned til 5-15 grader. Oftest er det lidt varmere i efterårssæsonen. Da dele af turen foregår i bjergområder, skal man være opmærksom på, at vejret kan ændre sig hurtigt og at temperaturerne i bjergene typisk vil ligge lavere end ved kysten. 

Valuta og kreditkort

Medbring eventuelt kontante Euro, der kan veksles til Albanske LEK i lufthavnen. Der er mulighed for at bruge kort til betaling (begrænset) og til hævning i automater/banker.

Wi-Fi og Mobildækning

Der er mobildækning på det meste af turen og der er WIFI på alle hoteller. Vi anbefaler dog, at du nyder naturen og fællesskabet ved at begrænse forbruget så meget som muligt. Med andre ord; gå offline og dyrk nuet for at få mest muligt ud af din rejse.

ADGANG TIL EL
Der er god adgang til strøm. Der kræves adapter til runde stik.

Kort og rejselitteratur

Bradt Travel Guides "Albania" af Gillian Gloyer. Der findes adskillige Lonely Planet guide bøger med Albanien kapitler, men ikke en selvstændig guide. På internettet er wikipedia en god kilde til information om Albanien.

Vejkort der dækker turen er til rådighed og købes bedst lokalt.

Bemærk venligst

Bemærk venligst, at vi kan være nødt til at bytte om eller ændre i dagsprogrammet på grund af vejr-, sti/vejforhold eller andre uforudsete årsager.

Klik her for at komme retur til Rejsen kort

Pakkeliste

Vi har udarbejdet en pakkeliste som hjælp til dig, når der skal pakkes til rejsen. Pakkelisten indeholder nogle generelle informationer, samt hvad det er godt at medbringe på den aktuelle rejse.

Pakkelisten skal opfattes som en vejledning til hvad du KAN medbringe, og ikke som en liste over ting, som du SKAL medbringe på rejsen, da ens behov og ønsker kan være meget individuelle. Vores erfaringer er imidlertid, at de nævnte ting er gode at medbringe.

Få rabat med Topas

Når du køber en rejse hos Topas får du 10 % rabat hos Friluftsland på alt udstyr og beklædning samt rabat på dine vaccinationer. Se her hvordan du gør.

Bagage

Bagagen skal gerne pakkes i en blød sportstaske/duffelbag, rygsæk eller vadsæk i modsætning til en hård kuffert. Det gør det meget nemmere at pakke bagagen i følgebilen.

Til cykelturene anbefaler vi, at du har en rygsæk på ca. 25-30L med til ekstra tøj, kamera, snack o.s.v.Medbring evt. denne rygsæk som håndbagage.

Fodtøj

Lukkede sko (sportssko) til cykelturene med hård sål (af sikkerhedsmæssige hensyn bør man ikke cykle i sandaler) eller evt. Clicksko (SPD eller LOOK) - husk også de pedaler, som passer til skoene.

Let fodtøj, f.eks. sandaler eller anden type skiftesko til når du er færdig med dagens cykeltur.

Vandflaske

Medbring egen drikkedunk - gerne 1-2 alm. drikkedunke til cykler. 

Cyklerne

Vi kører på gode sportscykler, som er inkluderet i turens pris.

Cykeltøj

  • 1-2 par komfortable cykelshorts med pude
  • 1-2 par komfortable lange cykelbukser med pude (eller overtræksbukser til dine cykelshorts)
  • 2-3 svedtransporterende T-shirts
  • 1-2 svedtransporterende trøjer med lange ærmer
  • 1 mediumtyk fleecetrøje
  • Tynd vindjakke
  • Regnjakke og regnbukser
  • 3-5 par strømper
  • Cykelhandsker
  • Tynde vind- og vandtætte luffer (skal kunne gå udenpå cykelhandsker)
  • 2 Buffs eller tørklæder til at have på under cykelhjelmen + om halsen

Cykeludstyr

  • Godkendt cykelhjelm (skal medbringes)
  • En lille rygsæk (cyklerne har ikke bagagebærer)
  • Gode solbriller mod sol og insekter
  • 1-2 alm. drikkedunke til cykler
  • Evt. egen cykelsaddel
  • Evt. egne clicksko & pedaler
  • Evt. overtrækssko til regnvejr

Gode råd til din cykelferie

Hvordan forbereder jeg mig bedst til cykelferien? Vi har samlet 5 nyttige tips og masser af information!

Mod solen

  • Gode solbriller mod sol og insekter
  • Kasket eller hat mod solen
  • Solcreme og læbepomade med faktor

Andet tøj

  • Afslappet rejsetøj/bytøj
  • Undertøj og strømper
  • Varm trøje til kølige morgener og aftener

Diverse

Pas, valuta, sygesikringsbevis og rejsedokumenter
Energibarer og yndlingssnack
Toiletartikler
Medicin til eget brug inkl. plaster og andet førstehjælp
Alkoholgel til håndvask (kan købes på apoteket eller hos Matas)
Kamera og evt. ekstra batterier/oplader
Evt. piller mod transportsyge
Toiletpapir til de aktive dage
Evt. ørepropper

Bemærk venligst

Vi medbringer en førstehjælpstaske til brug i nødsituationer. Er der medicin, du bruger regelmæssigt, skal du selv sørge for at medbringe rigeligt til hele rejsen.

Klik her for at komme retur til Rejsen kort

Vælg din afgang

20. april 2019  –  27. april 2019 Udsolgt 11.470 DKK Venteliste
27. april 2019  –  4. maj 2019 Garanteret afgang 10.970 DKK Bestil Rejse
21. september 2019  –  28. september 2019 Garanteret afgang 10.470 DKK Bestil Rejse
28. september 2019  –  5. oktober 2019 Åben for booking 10.470 DKK Bestil Rejse

Kontakt os

Turkode: ALBT

Andre spændende rejser

Hold dig opdateret

Tilmeld dig Topas' nyhedsbrev og få masser af gode tilbud og rabatter, tips og tricks samt inspiration til din næste aktive ferie.

 
Topas TravelBakkelyvej 28680 RyDenmarkCVR: 17630008Telefon (+45) 8689 3622info@topas.dk © 2018 Webdesign & CMS by MCB Denmark